19.10.2017 р. Спілкування в Інтернеті або мережевий етикет.

 
Керівництва по етикету, яке регулює поведінку при спілкуванні в Інтернеті, стало відомим як мережевий етикет. Мережевий етикет охоплює не тільки правила поведінки під час обговорень, а й рекомендації, які відображають унікальний електронний характер середовища. Мережевий етикет зазвичай використовується іншими користувачами, які швидко вказують на порушення правил мережевого набору. Резюме правил електронної пошти в наведеній нижче інформації засноване на опублікованих джерелах, таких як онлайн-книга Shea's (2004), Netiquette.
 
1. Назвіть себе:
- Почніть повідомлення з вітання і завершіть його своїм іменем;
- Використовуйте підпис (нижній колонтитул з ідентифікаційної інформацією) в кінці повідомлення.
2. Увімкніть рядок теми. Дайте описову фразу в рядку теми заголовка повідомлення, яка повідомляє про тему повідомлення (а не тільки «Привіт, там!»).
3. Уникайте сарказму. Люди, які не знають вас, можуть невірно витлумачити його зміст.
4. Поважайте конфіденційність інших. Не вказуйте і не надсилайте особисту електронну пошту без дозволу автора.
5. Швидке підтвердження та повернення повідомлень.
6. Копіюйте з обережністю. Не копіюйте всіх, кого ви знаєте, в кожному повідомленні.
7. Ні спаму (він же небажана пошта). Чи не поширюйте ніякої непотрібної інформації в Інтернеті, відправляючи або відповідаючи на масові повідомлення в ланцюгових листах, чутках і т.д.
8. Будьте короткі. Викладайте свою думку коротко, лаконічно і максимально інформаційно - приблизно лист повинен поміщатися на одному екрані, як правило.
9. Використовуйте відповідну мову:
- Уникайте грубих, недоречних слів або нецензурних виразів;
- Дотримуйтесь правил граматики і орфографії.
10. Використовуйте відповідні смайлики (значки емоцій), щоб допомогти передати сенс. Використовуйте «смайлик» або пунктуацію, наприклад :-), щоб передати емоції.
11. Використовуйте відповідні підсилювачі, щоб допомогти передати сенс.
12. Уникайте «палаючого» (онлайн-крику) або пропозицій, набраних у всіх шапках. Іншими словами в період онлайн-спілкування варто максимально відмовитися від знаків оклику і сильно емоційних слів.
13. Використовуйте зірочки, навколишні слова, щоб вказати курсив, який використовується для виділення (* нарешті *).
14. Використовуйте слова в дужках, наприклад (усмішка), щоб показати стан настрою.
15. Використовуйте загальні абревіатури (наприклад, LOL для «сміятися вголос»).
 
Останнім часом інтернет спілкування активно витісняє реальне спілкування, так як простіше спілкуватися з людиною на відстані ховаючись за маску соціальних мереж. Але інтернет-спілкування - це теж показник культури, вихованості та освіченості і про це потрібно завжди пам'ятати. Наша рекомендація, почніть розмовляти один з одним в реалі, знайомтеся, зустрічайтеся, спілкуйтеся, не робіть так, щоб соціальні мережі вас повністю затягнули, адже реального спілкування очі в очі з емоціями і почуттями ніщо не замінить.